
Kunskapsförbundet Väst, 19 juni
Förbundsdirektör Maria Hildefors önskar glad sommar
...
Kunskapsförbundet Väst / Nyheter / 2015 / 09 / 17
Kunskapsförbundets gymnasiekampanj hösten 2014 kommer nu med i förlaget Libers nya upplaga av läroboken ”M3000 Marknadsföring”. Fem ungdomar från Trollhättan och Vänersborg blev under sommaren 2014 anställda på ”Sveriges yngsta reklambyrå” för att göra en kampanj som skulle få niondeklassare att välja Kunskapsförbundets gymnasieskolor.
Karim Fakih, Johan Gunnarsson, Emma Häll Henriksson, Maja Meuller och Markus Pettersson hade som uppdrag att göra något som engagerade andra ungdomar i deras ålder. Handledda av Göteborgsbaserade reklambyrån Cordovan skapade de en kampanj kring gymnasievalet som handlade om att det skulle vara lika enkelt att välja gymnasieskola som det är att välja pizza för att avdramatisera valet av gymnasieutbildning.
Från sitt eget högkvarter i en butikslokal i centrala Vänersborg arbetade de mellan den 28 juli och den 15 augusti fram kampanjen som skulle få stor spridning i olika medier, både sociala och traditionella. Kampanjen spreds i utländska medier ända till Mexiko och nu blir den alltså skolboksexempel hos Liber Förlag.
Kunskapsförbundet Väst, 19 juni
...
Kunskapsförbundet Väst, 26 maj
Fredagen den 23 maj samlades alla examinerande studenter, lärare, ledningsgrupp, företag och myndigheten för Yrkeshögskolan för en historisk ceremoni där de första elektronikteknikerna tog sin examen och står redo att gå ut i arbetslivet. Känsla av stolthet och spänning...
Kunskapsförbundet Väst, 22 maj
I Sverige finns nio stycken kommunalförbund med gymnasieskola och vuxenutbildning precis som Kunskapsförbundet Väst. Sedan flera år tillbaka har Kunskapsförbundet ihop med de här övriga utbildningsförbunden ett nätverk för olika professioners aktuella frågor, till exempel...
Kunskapsförbundet Väst, 26 mars
Vid de förbundsgemensamma kompetensutvecklingsdagarna samlas alla lärare och skolledare för att lägga gemensamt fokus på det systematiska kvalitetsarbete – hur blir vi bättre tillsammans? Vad kan vi göra annorlunda tillsammans för att våra elever ska lära mer och bättre? ...