Vuxenutbildningen / Eftergymnasial utbildning

YH | Yrkeshögskolan

Våra yrkeshögskoleutbildningar är moderna, spännande och korta utbildningar i nära samarbete med arbetslivet. Välkommen till oss!

Varför välja en YH-utbildning hos oss?

När du studerar på yrkeshögskolan innebär det att du läser en kvalificerad yrkesutbildning som är utformad och anpassad efter arbetslivets behov av kompetens. Vi har utbildningar inom vård, administration och film – och mer på gång! 💫 Du har också möjlighet att söka studiemedel från CSN när du läser en YH-utbildning.

Om du inte är ute efter att läsa en hel YH-utbildning så kanske en kurs är något för dig? 🤩 Våra kurser riktar sig till dig som redan arbetar och vill fylla på med kompetens. Kurserna omfattar upp till 99 poäng, vilket motsvarar ett halvårs studier på heltid, och ges med flexibel studietakt på distans för att du ska kunna arbeta vid sidan av dina studier.

Öppen för ansökan just nu:
– Livskvalitet för personer med demens
Jag vill läsa mer om kursen

Scrolla längst ner på sidan för att se alla våra utbildningar och kurser.

————————————————————————–

Om det är fler behöriga sökande till en kurs än vad det finns platser så görs ett urval bland de sökande. Du har samma rätt till studiemedel som om du går en hel yrkeshögskoleutbildning. Efter genomförd kurs sätts betyg (Icke godkänt, Godkänt eller Väl godkänt) och du kan få ett utbildningsbevis.

Kurser