Vuxenutbildningen / Nyheter / 2024 / 09 / 27

Komvux våren 2025

Nu är ansökan öppen till vårens kurser och yrkesutbildningar för vuxna inom Komvux! Oavsett om du vill skaffa betyg, byta karriär, få ett jobb eller utveckla dina kunskaper har vi något som passar dig.

Ansökan öppen!

Du använder Webbansökan | Komvux för att göra din ansökan.

Ansökan kräver BankID. Om du inte kan skicka in din ansökan eller får ett bekräftelsemail ifrån skolan när du gjort din ansökan så hör av dig till Administration/Expedition på infovuxkfv@kunskapsforbundet.se

Öppet hus 21-29 oktober – Yrkesutbildningar för vuxna

Under Öppet Hus får du chansen att upptäcka våra yrkesutbildningar, träffa lärare och elever samt arbetsgivare. Ta med dina frågor till oss och få vägledning som ger dig framtidslust.

Läs mer här om dagar, tider och plats för den yrkesutbildning som du vill besöka.

Samverkan kring yrkesutbildningar – Fritt att söka!

För att kunna erbjuda kommuninvånare ett större utbud av yrkesutbildningar sker ett samarbete mellan Kunskapsförbundet/vuxenutbildning, Uddevalla vuxenutbildning och Orust vuxenutbildning. Du som bor i Trollhättans eller Vänersborgs kommun kan söka samtliga yrkesutbildningar som Uddevalla och Orust vuxenutbildning erbjuder.

Här hittar du yrkesutbildningar från Uddevalla vuxenutbildning

Här hittar du yrkesutbildningar från Orust vuxenutbildning