Kunskapsförbundet Väst / Nyheter / 2019 / 05 / 08

Personalevent i Drömfabriken

[wonderplugin_gallery id=”6″]

Vartannat år samlas alla 700 medarbetare i Kunskapsförbundet för att delta i ett stort personalevent. Det blir en viktig dag i Drömfabriken då vi tillsammans med våra kollegor samlar inspiration och bygger gemenskap. Årets personalevent gick under temat Bli så mycket du kan, en mening som vi använder för att beskriva elevens resa under utbildningen i Kunskapsförbundet. Att låta varje elev hitta sin personliga drivkraft och framtidslust för att sen med hjälp av skicklig personal kunna uppnå ett tillstånd där de blir så mycket de kan.

Innehållet i eventet handlade om vad Bli så mycket du kan, kan innebära för oss som arbetar i Kunskapsförbundet. Hur kan vi genom feedback och lagarbete bli så mycket vi kan, som medarbetare, som arbetslag, arbetsplats och som förbund. Elizabeth Kuylenstierna och Christer Olsson gav oss verktyg inom feedback och teamarbete för att vi tillsammans ska bli så mycket vi kan. Det blev två tankeväckande föreläsningar som skapade både skratt och reflektion i publiken.

Under kvällens personalfest bjöds vi på trerätters middag och underhållning av Andreas Johnson, Johanna Beijbom och Jonas Torrestad.

En dag vi kommer minnas länge!