Kunskapsförbundet Väst / Nyheter / 2022 / 02 / 17

Kvalitetsstämma 2022

Under torsdagen hölls Kunskapsförbundets sjunde kvalitetsstämma i ordningen. Stämman är en möjlighet för ledning, lärare, stödpersonal, politiker, förbundskontor och representanter från Trollhättan och Vänersborg att samlas och summera utvecklingsåret som gått i Kunskapsförbundet.

I år anordnades stämman för en mindre grupp åhörare med tanke på omständigheterna i samhället. Stämman kommer som vanligt gå att ta del av i efterhand på vår youtube-kanal och intranät och blir en viktig dokumentation över skolornas och förbundets utvecklingsarbeten.

Temat för årets stämma var små insatser som gjort stor skillnad och rektorer, lärare och stödpersonal från samtliga skolhus berättade om sådana insatser inom ramen för utvecklingsarbetet, men också om långtgående utvecklingsprocesser, elevers resultat och framtida målsättningar.

Så här säger Utvecklingschef Maria Hildefors om dagen:

Som vanligt bjuder Kvalitetsstämman på en fantastisk överblick över hur väl vi håller på att lyckas med målsättningen att alla elever ska nå alla mål. Vi får syn både på oss själva och varandra i det systematiska kvalitetsarbetet och skapar därmed finfina förutsättningar för att arbeta vidare mot högre måluppfyllelse både lokalt och tillsammans. Sällan blir det så tydligt, som vid Kvalitetsstämman, att Kunskapsförbundet har fantastiska utvecklingsprocesser igång i varje skolhus och att de som leder och deltar i dem håller riktigt, riktigt hög nivå.