Kunskapsförbundet Väst / Nyheter / 2024 / 05 / 06

Kunskapsutbyte på Noralf 2024-konferensen

Vi på Kunskapsförbundet hade under förra veckan förmånen att delta i Noralf 2024-konferensen vid Göteborgs universitet. Konferensen är en samlingsplats för personer med intresse för nordisk aktionsforskning, i första hand inom skola och utbildning.

🔹 Under konferensen fick vi möjlighet att presentera ett aktionsforskningsprojekt som pågår på Magnus Åbergsgymnasiet: ”Undervisningsutveckling som gynnar elevers språk och yrkeskunnande på Bygg- och anläggningsprogrammet”.

– Tillsammans i vårt yrkeslärarlag arbetar vi för att utveckla undervisningen och främja elevernas språkkunskaper samtidigt som deras yrkeskompetens stärks, säger Daniel Jensen, lärare på Bygg- och anläggningsprogrammet. Det var en givande upplevelse att dela våra erfarenheter på konferensen och ta emot intressanta frågor från forskare, skolledare och andra experter inom utbildningsområdet.

🔹 Deltagarna Daniel Jensen, yrkeslärare, Fredrik Dahl, skolutvecklare och Erik Steiner, biträdande rektor, fick även möjlighet att lyssna på andra spännande presentationer och keynoteföreläsningar, vilket gav nya insikter och perspektiv att ta med tillbaka till vår verksamhet. Att delta i konferensen inspirerade verkligen och gav nya tankar och frågeställningar att utforska i vår undervisning!

🔹 Nu ser vi fram emot att fortsätta vår resa mot en ännu mer givande och effektiv undervisning för våra elever!