Kunskapsförbundet Väst / Nyheter / 2021 / 11 / 02

K-dag och kollegialt lärande i fokus

Måndagen den 1 november fick vi äntligen ses på plats för ännu en kompetensutvecklingsdag i Drömfabriken. En viktig dag för det kollegiala lärandet. Den här hösten fortsätter vi fördjupa oss inom ämnesdidaktiska utmaningar i vår undervisningspraktik.

Både Nils Ericsonsgymnasiet och Magnus Åbergsgymnasiet fylldes under måndagen med Kunskapsförbundets alla lärare som i ämneskollegier hjälpte varandra att tänka klokare och bidra med nya infallsvinklar. Vad kan vi göra tillsammans för att våra elever ska lära mer och bättre? 👏

Cecilia Hermansson och Fredrik Dahl, skolutvecklare:
”Fantastiskt att få möta så många kloka professionella lärare på en och samma gång! Roligt dessutom att få möta alla på plats igen. Vi är inspirerade och imponerade av allt fint utvecklingsarbete som pågår i Kunskapsförbundet för våra elevers skull. En härlig dag att få vara en del av!”

Mingelbilder från K-dagen.

Klicka för större bilder.