
Kunskapsförbundet Väst, 19 juni
Förbundsdirektör Maria Hildefors önskar glad sommar
...
Kunskapsförbundet Väst / Nyheter / 2016 / 04 / 07
Temat var ”Motivation och formativt förhållningssätt”, ett angeläget ämne som lärarna själva uttryckt som viktigt att lära mer om eftersom just motivation är en så viktig faktor för elevers lärande.
Alla lärare från våra olika utbildningar inom både gymnasiet och vuxenutbildningen träffades under dagen i tvärgrupper för att diskutera erfarenheter, dilemman och möjligheter med feedback som sätt att öka elevers motivation.
Som teoretisk grund för dagen har lärarna lyssnat till Alva Appelgren, hjärnforskare på feedback och dess påverkan på prestation och motivation. Som empirisk grund har alla lärare även intervjuat en kollega för att mer få syn på hur vi jobbar i vardagen.
Gemensamma kompetensutvecklingsdagar arrangeras två gånger om året och är viktiga aktiviteter i Kunskapsförbundet systematiska kvalitetsarbete. Vill du veta mer om just de här dagarna eller om vårt kvalitetsarbete i stort? Kontakta Maria Hildefors, Utvecklingschef, så berättar hon gärna, maria.hildefors@kunskapsforbundet.se eller 0521-72 27 31.
Kunskapsförbundet Väst, 19 juni
...
Kunskapsförbundet Väst, 26 maj
Fredagen den 23 maj samlades alla examinerande studenter, lärare, ledningsgrupp, företag och myndigheten för Yrkeshögskolan för en historisk ceremoni där de första elektronikteknikerna tog sin examen och står redo att gå ut i arbetslivet. Känsla av stolthet och spänning...
Kunskapsförbundet Väst, 22 maj
I Sverige finns nio stycken kommunalförbund med gymnasieskola och vuxenutbildning precis som Kunskapsförbundet Väst. Sedan flera år tillbaka har Kunskapsförbundet ihop med de här övriga utbildningsförbunden ett nätverk för olika professioners aktuella frågor, till exempel...
Kunskapsförbundet Väst, 26 mars
Vid de förbundsgemensamma kompetensutvecklingsdagarna samlas alla lärare och skolledare för att lägga gemensamt fokus på det systematiska kvalitetsarbete – hur blir vi bättre tillsammans? Vad kan vi göra annorlunda tillsammans för att våra elever ska lära mer och bättre? ...