Kunskapsförbundet Väst / Nyheter / 2015 / 09 / 17

Gymnasiekampanj kommer med i skolbok

Kunskapsförbundets gymnasiekampanj hösten 2014 kommer nu med i förlaget Libers nya upplaga av läroboken ”M3000 Marknadsföring”. Fem ungdomar från Trollhättan och Vänersborg blev under sommaren 2014 anställda på ”Sveriges yngsta reklambyrå” för att göra en kampanj som skulle få niondeklassare att välja Kunskapsförbundets gymnasieskolor.

Karim Fakih, Johan Gunnarsson, Emma Häll Henriksson, Maja Meuller och Markus Pettersson hade som uppdrag att göra något som engagerade andra ungdomar i deras ålder. Handledda av Göteborgsbaserade reklambyrån Cordovan skapade de en kampanj kring gymnasievalet som handlade om att det skulle vara lika enkelt att välja gymnasieskola som det är att välja pizza för att avdramatisera valet av gymnasieutbildning.

Från sitt eget högkvarter i en butikslokal i centrala Vänersborg arbetade de mellan den 28 juli och den 15 augusti fram kampanjen som skulle få stor spridning i olika medier, både sociala och traditionella. Kampanjen spreds i utländska medier ända till Mexiko och nu blir den alltså skolboksexempel hos Liber Förlag.

Kunskapsförbundet Väst, 05 juli

Vi har ett problem - våra elever vill bli lärare!

Vi gillar film här på Kunskapsförbundet. Ibland när vi vill veta vad våra elever tycker och tänker om viktiga saker, som deras utbildning och framtid, intervjuar vi dem och passar på att göra film. Något som dagens unga inte har några som helst problem med. Att bli filmad...

Kunskapsförbundet Väst, 27 juni

Kunskapsförbundet är stolta sponsorer till Pride

Kunskapsförbundet är självfallet alltid med och stöttar rätten till att få vara den man är, och bli så mycket man kan! Även i år är vi stolta sponsorer av årets Pridefestival. 🏳‍🌈❤✨ – I Kunskapsförbundet ska alla elever och medarbetare få bli så mycket...

Kunskapsförbundet Väst, 27 juni

"Att utvecklas tillsammans är roligare! Tillsammans är grejen."

I Kunskapsförbundet sätter vi punkt för våren och läsåret med en rad olika utvecklingskonferenser. Igår var det dags för den sista för vårterminen – dialogkonferens för skolledare. Dialogkonferens är ett vanligt begrepp i Drömfabriken. Det är en konferensform där deltagarna...

Kunskapsförbundet Väst, 19 juni

Kvalitet (och sommarlov) i Drömfabriken

Läsårets sista dag och semester och sommarlov lurar runt hörnet för större delen av personalen i Drömfabriken. Det är dags att knyta ihop säcken och rektorerna på respektive gymnasieskola samlar personalen aulan för att tillsammans summera årets kvalitetsarbete. Utgångspunkten...