Vuxenutbildningen / Gymnasial nivå

Matematik 3b-c

Gymnasial kurs, 100 poäng, Vänersborg. Kursen är i normala fall ansökningsbar varje vår- och hösttermin.

Matematikämnet på gymnasienivå är på de första två nivåerna uppdelat i tre olika spår a – c. Nivå tre är uppdelat i två olika spår b-c. Nivåerna 4 och 5 har inga spår. De olika spåren utgår från olika gymnasieprograms innehåll. På vuxenutbildningen har vi valt att i ansökan lägga ut endast kurserna utifrån spår b. Om du vill fortsätta på samma spår som vid tidigare studier så pratar du med läraren vid kursstart. Om du planerar att studera kurser inom naturvetenskapliga ämnen så rekommenderar vi att du läser spår c. Prata i med din lärare vid kursstart.

Rekommenderade förkunskaper: Godkänt betyg i matematik 2 a-c eller motsvarande kunskaper samt godkänt betyg SFI C eller motsvarande kunskaper.

Matematik 3 a-c motsvarar den äldre kursen matematik C.

Läs mer om kursen på Skolverkets hemsida

Ansökan kräver BankID. Om du inte kan skicka in din ansökan eller får ett bekräftelsemail ifrån skolan när du gjort din ansökan så hör av dig till Administration/Expedition på infovuxkfv@kunskapsforbundet.se

Kurslitteratur

TitelFörlagISBN