Magnus Åbergsgymnasiet / Nyheter / 2023 / 11 / 27

Rekordmånga besökare på Öppet hus!

Hela 2400 besökare var nyfikna på våra tre gymnasieskolor under Öppet hus förra veckan. Rekordmånga! Vi hoppas att du som besökte oss och snart ska göra ditt gymnasieval fick svar på dina frågor och hade en fin kväll.

Magnus Åbergsgymnasiet bjöd på en rad olika programaktiviteter under onsdagskvällens Öppna hus. Allt ifrån praktiska övningar i Bygg- och anläggningsprogrammets lokaler till uppträdanden av skolans Estetiska program i aulan. UF-företag visade också upp sina affärsidéer och studie- och yrkesvägledare fanns på plats för att svara på frågor om studieplaner, individuella val och ge tips inför gymnasievalet.📝👩‍🎓👨‍🎓

Elever och personal på Magnus Åbergsgymnasiet tackar alla besökare för en härlig kväll! Vi ser fram emot många nya MÅG:are hösten 2024! 🧡👋

Har du fler frågor inför gymnasievalet är du välkommen att skugga hos oss. Mer information om skuggning hittar du här. Saknar du en programbroschyr eller programblad? Hör av till dig vår studie- och yrkesvägledare.