Under hösten har eleverna jobbat hårt med att bygga upp sina företag och i detta arbete ingår bland annat att skaffa sig en välfungerande logotyp, och ännu viktigare: att skriva en utvecklad och genomarbetad affärsplan. Elevernas bidrag i tävlingarna ”Årets logotyp” och ”Årets affärsplan” har granskats av jurygrupper bestående av sakkunniga ur näringslivet.
Vi säger stort grattis till Ida Karlsson, Wilma Fagerberg, Hannes Lund och Casper Lundström som tog hem ett andrapris i kategorin ”Årets logotyp”, och Tom Abrahamsson, Joel Gustavsson och Tom Tersing, som i hård kamp med 90 (!) bidrag, tog hem tredjeplatsen i den prestigefulla kategorin ”Årets affärsplan”.
Aqua UF jobbar med profilprodukten ”vatten”, dvs de säljer bordsvatten på flaska, med skräddarsydda etiketter för speciella tillfällen.
Keep it Cold UF har tagit fram en unik kylbox för att lösa hushållens problem kring hemleverans/förvaring av beställda ”matkassar”.
