Magnus Åbergsgymnasiet

Elevdatorer

Alla elever hos Kunskapsförbundet får låna en egen dator för studier.

För att kvittera ut datorn krävs det att vårdnadshavare eller myndig elev fyller i vårt avtal (se nedan). När det är dags för dig och din klass att få era datorer träffar ni skolan IT-handledare som går igenom avtalet.

Avtal för lån av elevdator
Kunskapsförbundet Väst erbjuder elever, att genom lån, disponera en elevdator under sin studietid. Med elevdator menas i detta fall en HP Chromebook eller PC. Vilken dator du som elev får låna beror på vilken kurs eller program du läser. En elevdator ska ses som ett läromedel och är avsedd att vara elevernas arbetsredskap i skolarbetet varje skoldag under hela utbildningsperioden.

För att kvittera ut en elevdator krävs ett godkännande av ett avtal samt skolans gällande regler och riktlinjer. Genom godkännandet accepteras villkoren i avtalet. Godkänt avtal ses även som en kvittens att man har lånat en elevdator. Vid återlämning makuleras avtalet. Personuppgifter i avtalet skyddas enligt GDPR. Läs mer om villkoren i e-tjänsten: https://minasidor.kunskapsforbundet.se/67