Nils Ericsonsgymnasiet / Nyheter / 2018 / 05 / 23

Myshörnan är invigd!

”Detta är en plats där vi alla kan umgås och må bra!” Så sa Johanna Lunneryd, biträdande rektor på Nils Ericsonsgymnasiet, när hon höll invigningstalet för elever och lärare som alla väntat med spänning på att få se resultatet av inredningsprojektet med Maria Celin. Möblemanget är till större delen återbrukat, och skapat från grunden och alla program har hjälpts åt att bygga och göra om möbler.

Den innan ganska kala elevytan är idag en myshörna där alla kan hänga och må bra mellan lektionerna. Varma gråa kulörer har plockats upp från stengolvet och blivit både sittgrupper, textilier och krukor.

Inredningsprojektet ihop med Maria, som vi känner igen från program som Arga Snickaren, har inte bara handlat om inredning. Det har varit ett teamwork för elever och lärare där alla hjälpts åt att skapa en yta att må bra på.

”Jag har gjort mycket roligt i mitt yrkesliv, men detta slår det mesta. Projektet med er har gått rakt in i mitt hjärta”, så avsluta Maria sitt tal till eleverna innan hon mottog en väl uttänkt tackpresent från arbetsgruppen – Sveriges kanske godaste kebabsås, från Trollhättan såklart!

Bildspel från invigningen

[wonderplugin_gallery id=”4″]