Birger Sjöberggymnasiet / Nyheter / 2018 / 12 / 03

Samhällsprogrammet för Musikhjälpen

Samhällsprogrammet på Birger Sjöberggymnasiet driver en insamling i samband med Musikhjälpen 2018.  Temat för i år är ”alla har rätt att vara olika”, där man genom att skänka ett bidrag ger personer med funktionsvariationer rätten till en meningsfull vardag, rätt vård, chans att få en utbildning och ett värdigt liv. Framförallt riktar sig insatsen till de utsatta utanför Sveriges gränser som inte har samma förutsättningar som personer som bor här.

– Eleverna har läst på om den orättvisa som råder och tagit reda på vad som krävs och vad man kan göra som ett led i ett årskursöverskridande projekt med examensmålen som utgångspunkt, berättar Marica Dahlin Enström lärare på Samhällsprogrammet.

Som ett led i insamlingen pärlar de armband, ordnar ett stort motionslopp, gör en podd/informationsfilm och bakar och säljer fika på olika delar/arbetsplatser och evenemang runt om i vårt närområde. Alla pengar de tjänar går direkt in i programmets insamling.

– Vi på Samhällsprogrammet vill uppmana och utmana all personal att stötta och bidra till vår insamling, antingen genom att köpa eller delta i de saker våra elever anordnar och driver men också genom att sätta in valfri summa direkt till vårt insamlingskonto via musikhjälpen. Vi vill göra skillnad! hälsar elever och personal på Samhällsprogrammet.

Här finns länken till insamlingen!