Birger Sjöberggymnasiet / Nyheter / 2024 / 06 / 19

För vi har tagit studenten!

I fredags firade vi våra studenter tillsammans med nära och kära. Musik, tal och tårar gjorde dagen oförglömlig. Nu önskar vi er stort lycka till i framtiden!

Det är en glädjens dag när vi får fira studenten på Birger Sjöberggymnasiet. Tre år av drömmar, slit, vänskap och utveckling har gått mot sitt slut och det är dags att se framåt – mot livets nästa kapitel.

Studentdagen blev en dag att minnas. Vi summerade de tre åren vi haft tillsammans, sjöng, dansade och delade ut stipendium till utmärkande insatser under åren. Vi gick den traditionsenliga paraden och möttes av nära och kära vid plantagen. I regnet kramade vi om varandra och firade att nu, nu börjar vi skriva nytt kapitel!

Vi vill tacka alla fantastiska elever för att vi fått förmånen och äran att ha er hos oss i tre års tid. Tillsammans har vi utvecklats, drömt, utmanat och skrattat. Vi ser så mycket fram emot att följa er fortsatta resa. Nu är det dags att visa världen att du kan Bli så mycket du kan. Vi ses!