Estetiska programmet | Mode och Design

Planerad start

Är du passionerad för mode, design och samtidigt engagerad i hållbarhet? Vill du vara en del av den nya generationens designers som inte bara skapar kläder utan också tar ansvar för vår planet? Då är inriktningen Mode och Design på vårt Estetiska program valet för dig!

Vi välkomnar nu en ny inriktning på vårt estetiska program, Mode och Design. Inriktningen ska ge fördjupade kunskaper och färdigheter i designmetodik. Eleverna kommer att utveckla sin förmåga att formge, konstruera och tillverka kläder för olika ändamål. Vi kommer att utforska innovativa tekniker och hållbar modeproduktion. Du får arbeta med återvunna material och utveckla nya textilmetoder som minimerar avfall. Inriktningen kommer dessutom ge möjlighet att fokusera på något eller några delar inom området modedesign.

Kombinera en konstnärlig frihet med praktiska färdigheter och lär dig att realisera dina designidéer till riktiga kläder!

Inriktningar

Mode och Design

Vill jobba med inom modevärlden? Eller har du kanske en dröm om att bli kläddesigner? Här får du chansen att lära dig hur du realiserar dina idéer till kläder. På inriktningen Mode och Design ligger fokus på att ge eleven fördjupade kunskaper och färdigheter i designmetodik. Låter det spännande? Välj då Mode och Design!

Poängplan

Omfattning